Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale societății AMR COLET SRL
AMR COLET S.R.L., cu sediul social în localitatea Târgu Mureș,
strada Livezeni nr.26, județul Mureș, CUI 44117011, desfăşoară, prin intermediul platformei www.amrcolet.ro,
activităţi ce constau exclusiv în revânzarea de servicii poştale având ca
obiect trimiteri poștale interne și internaționale, doar în baza unor contracte
comerciale de revânzare a serviciilor poștale, încheiate în formă scrisă,în calitate de beneficiari
revânzători, cu furnizorii de servicii poștale, în calitate de prestatori
efectivi ai acestor servicii, în următoarele condiţii:
Condițiile
generale privind furnizarea serviciilor poştale, astfel stabilite de AMR COLET
S.R.L., care revinde prin intermediul unei aplicații informatice servicii
poștale către utilizatorii cărora le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul
contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și
completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
157/2015, cu modificările și completările ulterioare, respectă, în mod
corespunzător, inclusiv cerințele de informare pentru contractele la distanță
prevăzute de art. 6 alin. (1) din acest act normativ.
Condiţiile
de acceptare a trimiterilor poştale, respectiv regulile pe care trebuie să le
îndeplinească trimiterea poştală pentru încheierea ori executarea contractului
de furnizare a serviciilor poştale astfel oferite de către AMR COLET S.R.L.:
Condiţii de ambalare, respectiv
etichetare, în special în ceea ce priveşte bunurile fragile ori care necesită o
manipulare specială a trimiterilor poştale:
Trimiterile
poştale prezentate de către expeditor sau integrator trebuie să fie ambalate
corespunzător, cu un înveliş exterior opac care să nu permită vizualizarea
conţinutului (care nu va împiedica însă lizibilitatea adresei și pe suprafaţa
căruia se pot lipi ușor și durabil adresa și alte semne, etichete,
indicii/marcaje), şi care au înscrise datele de identificare complete ale
destinatarului, iar în cazul serviciului contra ramburs, şi ale expeditorului (denumirea
sau numele şi prenumele expeditorului, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se dorește livrarea sumei de bani ori
contul bancar în care se dorește predarea sumei de bani, după caz).
Ambalajul folosit trebuie să corespundă greutăţii, formei şi
naturii conţinutului, cât şi modului şi duratei transportului și să protejeze
conţinutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări
succesive, putând fi, după caz, din cutii din carton, placaj, lemn, plastic,
metal, ambalaje netipizate adecvate.
Responsabilitatea ambalării trimiterilor poştale, precum şi a
înscrierii datelor pe trimiterea poştală revine expeditorului.
Trimiterile
poştale care conţin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către
expeditor sau integrator, utilizând ca umplutură folie cu bule, perne de aer,
separatoare, folii cu spumă, talaş, polistiren antişoc sau alt material care
atenuează şocul mecanic. În plus, la exterior trebuie să aibă aplicată
inscripţia „Fragil” și, dacă este cazul, etichete de manipulare (săgeți de
orientare). De asemenea, se va ține cont de rezistența și durabilitatea
ambalajelor alese în conformitate cu conținutul (de exemplu, obiectele fragile
plate ar trebui să aibă separatoare de protecție, discurile informatice trebuie
protejate cu materiale speciale cu bule, marginile ascuțite ale bunurilor
trebuie protejate cu material de susținere, bine securizate; bunurile de
valoare trebuie protejate cu ambalaje din carton cel puțin dublu; pentru
cutiile din lemn trebuie verificate/securizate colțurile și capacul trebuie
închis etanș etc.).
Trimiterile
poştale refuzate la colectare de furnizorul care colectează trimiterile poştale în vederea
prestării serviciilor poştale oferite de către AMR COLET S.R.L.: trimiteri
poştale al căror ambalaj prezintă inscripţii care contravin ordinii publice sau
bunelor moravuri ori etichete sau inscripții vechi neîndepărtate; trimiteri
poştale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri,
dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent; trimiterile poştale care
conțin bunuri al căror transport este interzis prin dispoziţii legale, fie
chiar şi pe o porţiune de parcurs (de exemplu, dar fără a se limita la acestea:
substanţe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau părţi
ale acestora, muniţii etc).
Expeditorul
are obligaţia de a nu introduce în reţeaua poştală a furnizorului care
colectează trimiterile poştale în vederea prestării serviciilor poştale oferite
de către AMR COLET S.R.L. trimiteri poştale al căror obiect este interzis prin
dispoziţiile legale.
Modalitatea
de plată a tarifului serviciului poştal: online, în cadrul platformei www.amrcolet.ro, prin intermediul cardului bancar
sau prin transfer bancar, la
momentul efectuării comenzii serviciului.
În
cazul returnării către expeditor sau integrator a trimiterii poştale,
operațiunea se va realiza pe cheltuiala expeditorului, conform tarifelor
indicate în oferta comercială a AMR COLET S.R.L., tariful achitându-se, cel mai
târziu, la momentul predării către expeditor, în numerar sau prin mijloace
electronice.
De
la aceste condiții se poate deroga, prin stabilirea altor modalităţi sau
termene de plată, doar prin intermediul unor contracte comerciale încheiate, în
formă scrisă, între expeditor/integrator și AMR COLET S.R.L., în baza unor
oferte individuale negociate (suplimentare ofertei publice).
AMR
COLET S.R.L. oferă drept caracteristică suplimentară monitorizarea electronică
a parcursului trimiterii poştale (track & trace) pe durata
operaţiunilor de colectare, sortare, transport şi livrare a respectivei
trimiteri poştale.
În
cazul serviciului de trimitere cu valoare declarată, colectarea trimiterilor
poştale de furnizorul care prestează serviciile poştale oferite de către AMR
COLET S.R.L. se face numai în condiţiile în care, suplimentar îndeplinirii
condiţiilor de acceptare stipulate în preambulul prezentului document,
expeditorul completează declaraţia pe proprie răspundere cu privire la bunurile
care fac obiectul trimiterii poştale respective, astfel pusă la dispoziție de către
AMR COLET S.R.L.
Valoarea
maximă acceptată a valorii declarate a bunurilor care fac obiectul trimiterii
poștale în cazul serviciilor poștale oferite de către AMR COLET S.R.L. este de 10000
RON (sau echivalentul în EURO).
Dovada
identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a
persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului de
trimitere cu valoare declarată, este cea stabilită în cadrul condiţiilor
generale privind furnizarea serviciilor poştale de către furnizorul care
prestează serviciul poştal.
În
cazul serviciului contra ramburs, colectarea trimiterilor poștale de furnizorul care prestează
serviciile poştale oferite de către AMR COLET S.R.L. se face numai în
condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele
sale de identificare conform celor menționate mai sus, precum şi dacă,
suplimentar îndeplinirii condiţiilor de acceptare stipulate în preambulul
prezentului document, expeditorul completează declaraţia pe proprie răspundere
cu privire la bunurile care fac obiectul trimiterii poştale respective. Dovada
identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a
persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului contra
ramburs, este cea stabilită în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea
serviciilor poştale de către furnizorul care prestează serviciul poştal. Limita
maximă a admisă a rambursului în cazul trimiterii poștale care face obiectul serviciilor poștale
oferite de către AMR COLET S.R.L. este de 5000 RON (sau echivalentul în EURO).
Modalitatea
de colectare şi, respectiv, de achitare, precum şi moneda admisă în care se
poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului
contra ramburs, sunt cele stabilite în cadrul condiţiilor generale privind
furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul
poştal.
În
cazul serviciilor contra ramburs, confirmare de primire, livrare specială sau,
respectiv, serviciilor având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată AMR
COLET S.R.L. va elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel târziu la
momentul acceptării trimiterii poștale, o dovadă care să ateste serviciul ales
de către expeditor sau integrator.
Predarea
trimiterilor poştale se realizează de către furnizorii de servicii poștale
prestatori cu care AMR COLET S.R.L. colaborează, la adresa indicată de
expeditor, personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească
trimiterea poştală, cât și prin intermediul sistemelor automate de livrare,
după caz.
Dovada
identităţii destinatarului precum şi modalităţile suplimentare de identificare
a destinatarului sunt cele stabilite, în cadrul condiţiilor generale privind
furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul
poştal.
Atât avizarea destinatarului și,
respectiv, păstrarea în vederea predării către destinatar a trimiterilor
poștale, precum și, atunci când e cazul, returnarea trimiterilor poştale către expeditor, se realizeazăde către furnizorul
care prestează serviciul poştal respectiv, în termenii și modalităţile
stabilite de către acesta în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea
serviciilor poştale.
În
cazul trimiterilor poştale care nu au putut fi predate destinatarului şi nici
returnate expeditorului, AMR COLET S.R.L. va asigura păstrarea la dispoziţia
utilizatorilor a acestor trimiteri poştale timp de 9 luni de la data depunerii
acestora. După expirarea acestui termen, trimiterile poştale nerevendicate trec
din proprietatea expeditorului în proprietatea AMR COLET S.R.L.
Condiţiile
de calitate pe care urmează să le îndeplinească serviciile poştale oferite de AMR
COLET S.R.L., respectiv timpii de livrare la destinatar (inclusiv, termenul de
ridicare a trimiterilor poștale livrate prin intermediul sistemelor automate)
și de returnare la expeditor sau integrator a trimiterilor poştale, termenele
de returnare către expeditor sau integrator a contravalorii bunurilor care fac
obiectul trimiterilor poştale, în cazul serviciului contra ramburs, termenul de
returnare către expeditor sau integrator a formularului, completat
corespunzător, care atestă predarea trimiterilor poştale care fac obiectul
serviciului confirmare de primire, termenul în care poate fi solicitată de
către expeditor sau integrator dovada privind depunerea sau, respectiv,
livrarea la destinatar a trimiterii poştale care face obiectul serviciului de
trimitere recomandată ori serviciului de trimitere cu valoare declarată, precum şi
termenul în care furnizorul va comunica dovada solicitată etc., sunt cele
stabilite în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor
poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal respectiv.
AMR
COLET S.R.L. este
singurul care răspunde în faţa utilizatorului pentru serviciile poştale
furnizate.
AMR
COLET S.R.L. răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru
trimiterile poştale interne, inclusiv în cazul acelora returnate expeditorului,
astfel:
- cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care
face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă
respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
- cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face
obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;
- cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru
trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare
declarată sau unui serviciu contra ramburs.
În cazul pierderii, furtului
sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se restituie şi tarifele încasate.
În
caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, AMR COLET S.R.L.
răspunde pentru trimiterile poştale interne, inclusiv în cazul acelora
returnate expeditorului, după cum urmează:
- cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau
deteriorată ori cu
cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru
trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare
declarată;
- cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului pentru
trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare
declarată.
În
cazul unei trimiteri poştale care face obiectul unui serviciu contra ramburs, AMR
COLET S.R.L. răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care
nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența
corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care
rambursul a fost încasat parțial de la destinatar.
La
sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din
momentul introducerii reclamaţiei prealabile sau, după caz, al introducerii
cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine
primul.
Pierderea
completă a conţinutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poştale.
În
situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală,
despăgubirea este la nivelul valorii declarate.
În situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie
caracteristici suplimentare ale serviciilor poştale, nominalizate de expeditor
prin indicaţii speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă
de tariful aplicabil pentru serviciul poştal standard.
Expeditorul
poate renunţa la dreptul său de despăgubire în favoarea destinatarului.
În cazul depăşirii timpilor
de livrare garantaţi pentru serviciul Express,
AMR COLET S.R.L., răspunde faţă de utilizator prin restituirea a unui procent
de 10% din tariful serviciului pentru fiecare 6 ore de întârziere, în cazul
trimiterilor poștale interne, respectiv per fiecare 12 de ore în cazul
trimiterilor poștale internaționale.
AMR COLET S.R.L. răspunde pentru trimiterile
poştale internaţionale, inclusiv în cazul acelora returnate
expeditorului, în conformitate cu prevederile legislaţiei
naţionale aplicabilă trimiterilor poştale interne.
AMR
COLET S.R.L. este exonerat de răspundere în următoarele situaţii:
- paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau
destinatarului;
- utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii
trimiterilor poştale (de exemplu, registratură);
- trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar, cu
excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau
distrugerea totală ori parţială a conţinutului trimiterii poştale;
- paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a
cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor
achitate, cu excepţia tarifului de asigurare.
Mecanismul de soluţionare a reclamaţiilor prealabile primite de la
utilizatori
AMR COLET S.R.L. a stabilit un mecanism de soluţionare a
reclamaţiilor, în special, în ceea ce priveşte pierderea, furtul, distrugerea parţială
ori totală, sau deteriorarea trimiterilor poştale, precum şi nerespectarea
condiţiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.) ori neprestarea serviciului poştal.
Expeditorul sau destinatarul nemulţumit de serviciul oferit/prestat
necorespunzător ori neprestat poate formula o reclamaţie în termen de 6 luni de
la data depunerii trimiterii poştale.
Reclamaţia utilizatorului care se consideră prejudiciat/nemulţumit
va trebui făcută în scris şi transmisă furnizorului, prin accesarea şi
completarea formularului de reclamaţii pus la dispoziţie în cadrul platformei www.amrcolet.ro
sau prin e-mail, la adresa office@amrcolet.ro.
AMR COLET S.R.L. va înregistra reclamaţia primită în Registrul de
reclamaţii şi va confirma petentului primirea acesteia prin comunicarea numărului
de înregistrare prin e-mail către adresa de e-mail menţionată de reclamant în
cuprinsul formularului de reclamaţii sau către adresa de e-mail de la care s-a
primit reclamaţia.
În vederea soluţionării reclamaţiei, utilizatorul reclamant va trebui
să descrie, în cuprinsul reclamaţiei pe care o înaintează, evenimentul (fapte,
acte şi cauze) aferent reclamaţiei, să îşi formuleze pretenţiile, modalitatea
de plată aleasă în cazul despăgubirii şi informaţiile necesare transmiterii
despăgubirilor (în situaţia în care reclamaţia se va dovedi întemeiată), să
anexeze la reclamaţie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte
şi complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie
a documentului care atestă plata serviciului poştal, a facturii emise de către
furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poştale, bunul distrus/deteriorat
care face obiectul trimiterii poştale, copie a procesului verbal de constatare etc.)
şi să pună la dispoziţie orice alte informaţii ce ar putea fi utile
soluţionării reclamaţiei.
Reprezentanţii AMR COLET S.R.L. vor analiza reclamaţia primită
luând în calcul atât probele depuse de petent, dar şi informaţiile/probele
relevante furnizate de angajaţii furnizorului care prestează serviciul poştal
ori terţe persoane implicate, putând, atunci când este cazul, să solicite chiar
şi o expertiză.
Reclamaţia va fi soluţionată (implicând analiză reclamaţie,
comunicare răspuns şi acordare despăgubiri) de către AMR COLET S.R.L. în termen
de 3 luni de la data introducerii acesteia.
În cazul reclamaţiilor soluţionate favorabil, AMR COLET S.R.L. va
despăgubi utilizatorul în termen de 30 de zile de la data finalizării analizei
reclamaţiei, fără a depăși, însă, termenul de 3 luni menționat mai sus, plata
sumelor datorate utilizatorului acordându-se, în funcţie de solicitarea
persoanei prejudiciate, prin mandat poştal sau prin virament bancar.
În cazul reclamațiilor întemeiate, AMR COLET S.R.L. va acorda
despăgubirile în termenul și condițiile stabilite conform prezentului document,
fară a fi necesară în acest sens vreo solicitare expresă din partea
utilizatorului. Acordarea despăgubirilor nu poate fi condiționată de transferul
proprietății bunului care face obiectul respectivei trimiteri poștale către AMR
COLET S.R.L., cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor de
trimitere cu valoare declarată ori a serviciilor contra ramburs, în cazul
cărora s-au acordat despăgubiri conform dispozițiilor legale aplicabile, ca
urmare a pierderii, furtului sau distrugerii totale a trimiterilor poștale.
În
cazul în care reclamaţia adresată AMR COLET S.R.L. nu a fost soluţionată în mod
satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele
condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale, utilizatorul în cauză
poate înainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poştale, o
plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii
reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare
în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelaşi obiect
a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.
Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a AMR
COLET S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se
va considera încheiat între expeditor şi AMR COLET S.R.L., în condițiile
stabilite de art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2014.
Data la care devin aplicabile prezentele condiţii generale privind
furnizarea serviciilor poştale este 24.10.2024.
Nume
şi prenume reprezentant
OROIAN
Mihaela
Semnătură